Els blocs de continguts: com s'acredita l'assoliment de sabers.
Per arribar a desvetllar el misteri, l'alumnat haurà de superar una sèrie de reptes que impliquen
realitzar activitats i assolir sabers alhora que generaran els materials que els permetran
acreditar l'assoliment de sabers i de competències.
Hi ha activitats que s'han de realitzar a les aules però també cal visitar els monestirs
protagonistes per poder resoldre l'enigma inicial. La visita cal fer-la un cop realitzades
les activitats obligatòries (icona required) dels blocs inicial, 1 i 2. Un cop realitzades,
l'activitat sobre el terreny es pot realitzar tant abans dels blocs restants a treballar, com al
final del projecte.
Abans de la visita als monestirs
- Bloc 1. Introducció a l'Edat Mitjana i a la Girona medieval: la societat i l'espai. Què en sabem? Què hem de saber?
- Bloc 2: Aparició dels monestirs: context, funció i vida quotidiana.
Durant la visita als monestirs
Durant la visita als dos monestirs, l'alumnat realitzarà unes activitats de gamificació que li permetran obtenir la informació necessària per desvetllar l'enigma inicial. Una sèrie d'activitats que els portaran a conèixer i valorar els espais dels monestirs benedictins de Sant de Pere de Galligants i Sant Daniel així com la vall que els connecta. Així, d'una banda, s'aprofundirà en els coneixements ja adquirits en els blocs treballats a l'aula, ja que caldrà que apliquin els sabers ja adquirits per solventar els reptes que se'ls plantejarà, i, d'altra banda, descobriran la vida monàstica i aspectes curiosos dels monestirs.
La resta de blocs a realitzar
- Bloc 3. Arquitectura i art medieval?
Plantejament resum de l'activitat del projecte
- Plantegem a l'alumnat un enigma que serà el que hauran de resoldre al llarg del projecte
- Iniciem el projecte amb una contextualització general del món medieval i es comencen a treballar els blocs de sabers.
- L'enigma es podrà resoldre a través de la informació que s'anirà aportant en finalitzar cada bloc de sabers, a partir d'un recurs creat especialment per al projecte: la Crònica del cavaller Simó de Gironella. A través d'aquest text, s'introduiran uns personatges relacionats entre ells i, d'una forma o altra, amb els dos monestirs que permetrà que els alumnes puguin anar avançant en la seva investigació de l'enigma, en paral·lel amb la descoberta de sabers relacionats amb l'edat mitjana.
- Per poder complementar tota la informació, en un moment o altre serà imprescindible visitar els dos monestirs i participar en unes activitats.
- Al final del projecte l'alumnat haurà d'haver completat un arbre genealògic i haurà de redactar un informe justificatiu per a les arxiveres, resolent l'enigma plantejat.